torsdag 14 oktober 2021

Svart sol av Andreas Norman

Det är en vansinnigt spännande thriller. Jag var kidnappad av boken, från första sidan till sista. Helt oförmögen att avsluta läsningen.

Handlingen är högaktuell och så trovärdigt att jag har ibland svårt att tro att det inte är hämtat ur verkligheten. Det märks att Andreas Norman har mycket kunskap i ämnet som han plockar in i berättelsen.

Författaren lyckas som sagt att fånga läsaren och det är också tack vare att det är så filmiskt berättat. Man ser allt tydligt framför sig. Om den här boken inte blir film, då missar man en fantastisk chans att göra en bra thriller.

Till sist måste jag även berömma författaren för de karaktärer han skapar. De är mångfacetterade och intressanta. Så pass att jag vill läsa de två tidigare böckerna, som jag helt missat. 

Med allt detta sagt - den här står ut lite extra bland höstens romaner.




Inga kommentarer: