torsdag 19 augusti 2021

Hälsningar från den italienska olivlunden av Jo Thomas

Vilken urmysig berättelse! Jag älskar Italien, så den här boken passade mig som hand i handske. 

Berättelsen visar att man kan resa med en bok, för tack vare de fina miljöbeskrivningarna  känns det som att jag är där. Jag ser ut över olivlundarna och äter den goda maten. Jag är med när Ruthie ser gården för första gången. Gården som hon faktiskt köpt osedd. Jag ser till och med framför mig vad Ruthie planerar för gården.

Jo Thomas är skicklig på att dra in mig i handlingen och bli nyfiken på vilka förvecklingar det kommer bli och hur det kommer lösa sig. För Ruthie har inte bara köpt gården osedd. Den gamle mannen som sålde gården har gjort det utan sin familjs vetskap. 

Geten Daisy måste också nämnas. Jag älskade henne!

Berättelsen lämnar mig med ett ljus inombords oh ett leende på läpparna. 





Inga kommentarer: