fredag 2 april 2021

Knappt en droppe blod av Carin Hjulström

Med bok nummer två har det redan blivit en måste-läsa serie. Jag älskar att befinna mig i miljöerna. Det gör det ju inte sämre att jag känner igen många av dem. Just det ger läsningen något extra. Men även om man inte är hemma i miljöerna, så tror jag att man kommer uppskatta dem. Kanske till och med fundera om det finns något till salu där ute.

Jag är dessutom barnsligt förtjust i Siri, hennes brorson Anton och polisen Olle. Tre olika personligheter som gör det extra trevligt att läsa. Det är mycket fokus på relationer och familjehemligheter, vilket passar alldeles utmärkt för den här genren.

Så med andra ord är denna Cosy Crime, med humor, idylliska miljöer och oblodigt mord, en läsning som förgyller påsken.





Inga kommentarer: