söndag 24 januari 2021

Solsystern av Lucinda Riley

Solsystern är sjätte delen i en magiskt bra serie. Jag beundrar författaren så mycket för att hon lyckas skapa roman efter roman som verkligen fångar läsaren. Ibland kan en tegelsten till bok kännas svår att läsa för att det är mycket tid att lägga ner, men med denna (liksom de andra böckerna i serien) så svischar sidorna förbi. Man blir så djupt försjunken i berättelsen att tid och rum försvinner.

Jag uppskattade mer än jag trodde jag skulle att läsa om den trasiga systern Elektra och hennes släkts historia. Jag hade inte väntat hur berörd jag skulle bli av berättelsen. Det står klart att Lucinda Rileys styrka är att skriva berättelser som man tar till sitt hjärta. Hon får läsaren att investera sig själv i läsningen.

Om du inte har läst Solsystern, så avundas jag dig som har en sådan härlig läsning kvar. 


Förlag: Bazar

1 kommentar:

Lena sa...

Solsystern skall jag strax börja på, så fort jag läst ut boken jag håller på med.