torsdag 13 augusti 2020

Fritt fall av Anneli Olsson

Vissa böcker går bara inte sluta läsa. Fritt fall är en sådan. Jag trivs verkligen att befinna mig i berättelsen och måste tvinga mig själv att göra kortare uppehåll för mat, träning och telefonsamtal med min mamma. Grejen är att jag faktiskt bara skulle läsa ett kapitel eller två för att se hur den var. Inte mer. Det höll inte. Alls. Det slutade med att jag läste hela. 

Jag tyckte om att följa denna rädda tjej i hennes utveckling. Hon kändes verklig och skör och jag gillade att vara med henne. 

Jag älskade att få resa ut i världen i en berättelse där inte miljöerna bara var guldkantade. 

Hur ska man säga att man ser fram emot författarens nästa bok utan att det känns slitet? Det går inte, men det gör jag. Mycket. 



Betyg: 4 av 5
Förlag: Tawera förlag

Inga kommentarer: