lördag 4 juli 2020

Jag glömmer dig aldrig av Sarah Dessen

Jag får en sådan underbar sommarkänsla av att läsa ”Jag glömmer dig aldrig”. När jag skulle börja på en ny bok efter denna, så sa jag till min sambo: Jag vill läsa en till som den här. 

Som alltid lyckas Sarah Dessen med konsten att kombinera mörker och ljus. Det finns alltid ett problem som huvudpersonen brottas med. I denna oro. Författaren lyfter in det på ett självklart sätt i handlingen, så att det smälter in och det blir inget konstigt.

Vissa saker blir inte som man tror att de ska bli, medan andra saker är förutsägbara. Det är också en sak som jag tycker om med boken. Att veta att det kommer sluta lyckligt är skönt och gör att jag lättare kan försjunka in i berättelsen. 

 ”Jag glömmer dig aldrig” gör helt klart sommaren bättre. Så ingen sommar utan Sarah Dessen.



Inga kommentarer: