måndag 6 juli 2020

Det gröna Asien av Rain Lundström

Det är spännande recept i boken. Dock är det många ingredienser i de flesta recepten och en del speciella ingredienser, så det känns som en bok som bäst passar den som är van att laga asiatiskt mat.Å andra sidan så verkar inte det vara så krångliga recept, när man läser instruktionerna. Det är bra att det står hur länge det tar att göra rätterna. De flesta tar mellan 30-40 minuter, vilket också gör att det känns som att det är ändå rätt enkla recept.

För mig blir det lite si så där. Jag blir lockad alla vackra foton, men orkar inte riktigt sätta mig in i recepten eftersom jag fortfarande är väldigt trött efter att jag varit sjuk. För min hjärna tar det stopp när jag ser en lista på 10-15 ingredienser. Men den dag jag har fått tillbaka min ork, så ska jag pröva laga några rätter. De ser väldigt goda ut.



Inga kommentarer: