lördag 11 januari 2020

Inte ett ord av Harlan Coben

Jag konstaterar igen. Harlan Coben är en mästare. Han har återigen skapat en bladvändare som jag läser utan att ta paus. Jag försvinner från omvärlden och nästa gång jag är kontaktbar är när boken är läst. Då konstaterar jag att ”Inte ett ord” är lika spännande som engagerande. 


Handling: För Simon Greene blir mardrömmen sann när hans drogberoende dotter Paige försvinner spårlöst. En dag ser han henne sjunga i Central Park, men hon är en skugga av sitt forna jag. När han närmar sig flyr hon i panik. Simon gör det enda en förälder kan göra, han följer efter sin dotter ner i en mörk och farlig värld som han aldrig kunde ana fanns. I takt med att han avtäcker Paiges hemligheter inser han att liv står på spel. Och för att skydda de sina från världens ondska måste han våga konfrontera den.

Betyg: +4 av 5

Inga kommentarer: