fredag 13 december 2019

Idde och hajen av Ellen Ekman

Jag tokälskar bilderboken Idde och Hajen. Det finns så mycket att tycka om den för. 

För det första, så känner man igen sig, både som vuxen och som barn. Det är viktigt. Barnet behöver känna igen sig, för då blir det roligare att lyssna. Men den vuxne ska läsa boken, säkerligen fler än en gång, och det blir det roligare att läsa när man får känna igen sig. Speciellt när det är med glimten i ögat och lite humoristiskt. Tack Ellen Ekman för att du förstår detta!

Sedan så säger jag bara BILDERNA! Om man inte älskar dom är man galen. Ansiktsuttrycken är så underbart skildrade. Och allt är liksom så aptitligt tecknat. Med det menar jag att man vill titta på bilderna. De är gulliga och söta med färger som gör det trevligt för ögat.



Det är dessutom mycket detaljer i bilderna som man kan titta på och fundera över och prata om. Det är också en sak som jag gillar som förälder.

Till sist tokälskar jag denna för att det är en bilderbok som gör mig så glad. Hela mitt inre spritter av glädje när jag läser. Det är så fint!

Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Idde och hajen
Författare: Ellen Ekman
Antal sidor: 32
Förlag: Rabén&sjögren 
Utgivningsår: 2019
ISBN: 9789129719390
Finns t ex hos: 
AdlibrisBokus eller din lokala bokhandel

Inga kommentarer: