tisdag 19 november 2019

Bergens stjärnor av Jojo Moyes

Jag bara älskade att läsa Bergens stjärnor. Den visar den sida av Jojo Moyes författarskap som jag förälskade mig i. Nämligen hur hon skriver om en historisk företeelse, som jag aldrig hört talas om, på det mest fängslande sätt och gör att jag måste ta reda på mer. Första gången var det Brudskeppet. I denna roman får jag upp ögonen för de ridande bibliotekarier som fanns i Kentucky på 30-talet. Hon målar upp miljöerna, så jag ser både vyerna framför mig liksom människorna. 

Vilken lycka att få läsa en sådan underbar roman om vänskap, kärlek och fördomar!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bergens stjärnor
Originaltitel: Giver of the stars
Författare: Jojo Moyes
Antal sidor: 430
Förlag: Printz Publishing 
Utgivningsår: 2019
ISBN: 9789177711933
Finns t ex hos: 
AdlibrisBokus eller din lokala bokhandel

1 kommentar:

Cecilia Johansson sa...

Ska lyssna på den boken ;)