torsdag 5 september 2019

Bokcirkeln vid världens ände av Frida Skybäck

Jag tjusades av den jordnära humorn. Jag både fnissade och skrattade många gånger. När jag kom till sidan 22 fanns det redan flera saker som jag kände en ofantlig lust att läsa högt. Jag ville dela med mig av den härliga läsupplevelsen. 

Därtill kommer de fantastiska, intressanta karaktärerna, som man bara vill läsa mer om. Mona, Marianne, Doris och Evy är underbara original, som jag saknar nu när boken är slut. De är så härligt beskrivna att de till och med överglänser den spännande historien med Patricias sedan länge försvunna syster. Visst vill man veta vad som hänt, men ändå vill jag läsa lite till om Bokcirkelns damer. 

Frida skriver så att jag vill åka till Ljusskär och besöka Monas Bed & Brekfast & Books. Jag vill pröva äta tångbullar. Jag vill se den gula gamla Kaptensgården med sirligt svarvade fönsterfoder. Om Ljusskär hade funnits hade jag besökt det. Nu får jag besöka det i fantasin.

Jag älskade att läsa alla referenser till olika böcker och hade gärna läst mer om det. Det är mumma för en bokälskare.

Den här läsupplevelsen med tilltalande jordnära humor och fina färgstarka  kataktärsbeskrivningar vill jag dela med mig av till alla! Livet blir lite fattigare om man inte läser boken. 


Betyg: +4 av 5 
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bokcirkeln vid världens ände 
Författare: Frida Skybäck
Antal sidor: 349
Förlag: Louise Bäckelin förlag 
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789177990987
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: