torsdag 20 juni 2019

En annan himmel av Sandra Newman

En annan himmel” satte igång väldigt mycket tankar hos mig. Jag tror att den skulle göra sig riktigt bra som bokcirkelbok. I alla fall finns det mycket som jag skulle vilja diskutera. 

Om jag kort ska beskriva handlingen så handlar den om Kate som träffat Ben och de är djupt förälskade. Det finns dock ett orosmoln. Kate har drömmar där hon är i femtonhundratalets England och heter Emilia. Drömmarna blir allt mer verkliga och Kate tycker att varje gång hon vaknar, så har hennes New York och världen ändrat sig lite. Hon tror att förändringarna är hennes fel. Ben blir allt mer orolig för Kate.

Bokcirkelfrågor som man skulle kunna använda är: Reser Kate i tiden eller är det bara en dröm? Tror du  det skulle kunna gå att aktivt påverka en dåtid för att få en annan framtid (om tidsresor var en möjlighet)? Vad skulle du försöka ändra om det gick och hur skulle du göra det?

En annan himmel” är en riktigt intressant bok, skriven på ett spännande sätt. Nu blev jag sugen på att läsa den igen.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: En annan himmel 
Originaltitel: The Heavens
Författare: Sandra Neuman
Antal sidor: 245
Förlag: Sekwa
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789187917943
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: