lördag 4 maj 2019

Svenska djur

Med den kompakta versionen av Svenska djur så är det lättare att ta sig ut i naturen och identifiera ljud man hör. Min dotter knyckte mitt exemplar så fort jag fick hem det, för att lyssna igenom och lära sig mer om djur. 

Jag älskar att man kan lyssna på hur olika djur låter, genom att knappa in den siffra som finns i boken vid text och bild på djuret. Det blir så mycket roligare att vistas i skog och mark. Både för att man lär sig innan man går ut, men också att just för att man kan ha med sig den och lära sig när man är ute. Det är fantastiskt med denna teknik! Detta kommer bli den mest använda boken i år!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Svenska djur: 100 fantastiska arter och deras läten
Författare: Jan Pedersen
Antal sidor: 256
Förlag: Bokförlaget Max Ström
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789171264626
Finns t ex hos: AdlibrisBokus, cdon

1 kommentar:

Boktradition sa...

Villhöver! Just lo funderade jag på i vintras om jag inte hörde och såg spår av, vill så gärna se en. Boken råkar inte ta upp djurspår med?