tisdag 30 april 2019

Sekreteraren av Renée Right

Ooh, vad författaren har lagt upp berättelsen smart i Sekreteraren. I första kapitlet möter man huvudpersonen efter att något hänt, frågan är bara vad. Dessutom är ju ämnet tacksamt. Vem har inte varit med om en chef och arbetssituation som lämnat mycket övrigt att önska?

Jag satt som fastklistrad vid boken. Jag hade tänkt lägga upp ett foto på att jag höll på att läsa den, men glömde helt bort det. Faktum är att jag glömde bort att äta klart frukosten jag påbörjat. Ja, Sekreteraren är den där intressanta och spännande psykologiska berättelsen du inte kan lägga ifrån dig. Förrän du läst färdigt då.


Handling: Från dag ett förstår Christine Butcher vad som förväntas av henne i rollen som personlig sekreterare till Mina Appleton. Fullständig lojalitet. Fullständig diskretion.

I tjugo år har Christine varit ett troget och tyst vittne till allt som skett i Minas liv. Iakttagit, lyssnat, bevarat alla hemligheter. De borde inte ha underskattat henne.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Sekreteraren
Originaltitel: The secretary
Författare: Renée Right
Antal sidor: 323
Förlag: Sekwa
Utgivningsår: 2019
ISBN:
9789187917868
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon,

Inga kommentarer: