lördag 23 mars 2019

Vargens bett av Annie Graves

När jag läste Vargens bett så blev barnens batteridrivna gosedjur lite otäcka. Jag fick lust att låsa in dom i förrådet. Det är Annie Graves styrka att kunna skriva så. De elever jag har som gillar riktiga rysare tokälskar hennes böcker. Denna är inget undantag. Jag vet att mitt mellanstadie-jag hsde inte varit något undantag.


Handling: Jessica var tokig i sin gulliga lilla leksaksvarg. Men hennes bror hade hört rykten om just sådana leksaksvargar: att de kunde röra sig av sig själva, utan att man satte igång dem. Att de kunde förvandlas och bli elaka. Han hade till och med hört att de kunde bitas...

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vargens bett 
Originaltitel: The wolfing’s bite
Författare: Annie Graves
Serie: Mardrömsklubben #6
Antal sidor: 57
Förlag: Hegas bokförlag
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789175438498
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: