fredag 8 mars 2019

Koral av Suzanne Brøgger


Koral är en öppenhjärtlig självbiografi, skriven med svart humor. Jag roades mest av den från början. Jag hade senare svårt att läsa den. Författarens dysfunktionella kärleksrelation med läkaren gav mig ångest. Jag förstod mig inte på den och tyckte det var hemskt det som de båda genomgick. Till slut blev det för mycket för mig. Jag fick kämpa mig genom sista delen av boken. Det är inte en dålig bok, men den väckte mycket känslor och var så mörk. Just den här typen av mörkhet har jag just nu svårt med. Det blir för tungt för mig, även om boken är bra skriven.


Betyg: -3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Koral
Författare: Suzanne Brøgger
Antal sidor: 411
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789113082585
Finns t ex hos: AdlibrisBokus

Inga kommentarer: