tisdag 19 februari 2019

Vei. Bok 1 av Sara Bergmark Elfgren och Karl Johnsson

Jag läste Vei. Bok 1 när den kom ut 2017 och älskade den. Jag recenserade den, men recensionen försvann på grund av trassel med bloggverktyget. Jag har länge tänkt att jag ska recensera den igen. Nu fick jag äntligen tiden och möjligheten. Så jag läste om boken igen. 

Det var spännande att se om min uppfattning om Vei. Bok 1 skulle ha ändras. Det gjorde den inte. Jag älskar den fortfarande. Illustrationerna är fantastiska. De är så levande och känslor och ansiktsuttrycken kommer ut från sidorna. Berättelsen och dialogerna är mästerligt utförda. Intressant, spännande och fantasieggande! Att intrigen är grundad i nordisk mytologi ger den ytterligare ett plus.

Handling: En medvetslös kvinna flyter i havet. Hon hittas av vikingar på jakt efter Jotunheim, jättarnas rike. Kvinnan heter Vei och hon blir snart indragen i ett blodigt spel mellan jättar, asagudar och människor. Vem kan hon lita på? 


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vei. Bok 1
Författare: Sara Bergmark Elfgren
Illustratör: Karl Johnsson
Serie: Vei #1
Antal sidor: 169
Förlag: Kartago förlag
Utgivningsår: 2017
ISBN: 
9789175152059
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: