lördag 16 februari 2019

Triangel av Nic Stone

Det är omöjligt att inte älska Triangel. Helt omöjligt! Den har de rätta ingredienserna. Den har en underbar vänskapshistoria, samtidigt som det är en magisk berättelse om tonårsförälskelse och ovanpå det en fin berättelse om identitet och hitta vem man är. 

På ett sätt önskar jag att den funnits när jag varit tonåring, för att jag vet att jag skulle vara galen i den. Samtidigt är jag glad att jag läser den nu, för jag tokälskar läsupplevelsen. Det är som en Dawson Creek-berättelse i en moderniserad och bättre version. Jag älskade varje sekund jag satt och läste och jag vill verkligen inte att boken redan ska vara slut. Vilken fantastisk bok!

Handling: En kille (Courtney) som är kär i sin bästa kompis Jupiter. Han vet att hon tyvärr är lesbisk, men kan ändå inte sluta hoppas. In kommer Rae som de båda gillar och hon tycker om dom båda. Och gillar Jupiter verkligen Coutney bara som kompis? Hur ska det sluta? Vad hoppas jag egentligen på? 


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Triangel
Originaltitel: Odd One out
Författare: Nic Stone
Antal sidor: 337
Förlag: Lavender Lit
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789187879500
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: