torsdag 28 februari 2019

Bortglömd av Niklas Lindroth

När jag läste Undertryck, den första boken, så tyckte jag romanidén var otroligt bra. Nu när jag läste Bortglömd så slogs jag igen av både hur bra idé det är och hur mästerligt utförd idén är. Det är imponerande. 

Bara det att det gått 3,5 år sedan jag läste första delen och jag både kommer ihåg första boken och lätt kommer in i andra säger något om hur bra skrivet det är. 

Det är en fascinerande, suggestiv berättelse som både skrämmer och är andlöst spännande. Läser man inte Bortglömd och Undertryck så har man verkligen missat något.

Handling: Adam deltar i experiment där han kan besöka det undermedvetna. Då kan han prata med Anna, sin tidigare sambo. Han vill vinna tillbaka hennes kärlek. Men det är en farlig värld han besöker och hans besök där är varken bra för vår värld eller den. Det blir inte enklare av att någon är ute efter hämd på honom.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bortglömd
Författare: Niklas Lindroth
Serie: Skuggserien #2
Antal sidor: 369
Förlag: Type and Tell 
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789176834367
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: