måndag 21 januari 2019

Svarta änkan av Johanna Mo


Svarta änkan är nästan olidligt spännande. Det finns flera spännande linjer att följa. Polisen Jakob är mordhotad. Hur ska det gå med det? Sedan har vi mordfallen, som Jakob tror hänger ihop. Ska han lyckas övertyga sin chef och sina kollegor? Har han ens rätt? Och hur ska det gå med motorcykelgänget som Jakob lyckas reta upp? Jag läser allt snabbare för att få veta hur det ska gå, hur det ska falla på plats.

Svarta änkan är en roman där jag jag verkligen knyter an till huvudpersonen. Jag får ett band till honom och bryr mig. Jag hoppas verkligen Johanna Mo kommer skriva fler böcker om honom. 



Handling: Jakob Khalil vid Citypolisen plågas av skuldkänslor sedan ett vittne tog sitt liv rakt framför hans ögon, och hans förtroende bland kollegorna har dalat. 

När han kopplas in på mordet på en fotbollsspelare tycks fallet enkelt – i den låsta lägenheten fanns bara spelarens gravida och förvirrade fästmö. Men Jakob är inte övertygad. Fler mord sker och han är den enda som misstänker att en seriemördare härjar i Stockholm. Men vad är motivet? Klockan tickar. Jakob försöker febrilt att följa spåren, men ingen tror honom. I sin jakt på bevis tar han genvägar han inte borde och leds in i ett vågspel som är på väg att kosta honom allt.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Svarta änkan
Författare: Johanna Mo
Antal sidor: 371
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789137153568
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon
cdon

Inga kommentarer: