måndag 14 januari 2019

Min mamma är en fe av Sophie Kinsella

Min mamma är en fe får mig att le medan jag läser. Det är en sådan mysig och smårolig berättelse för barn i 6-9 års åldern. En charmig feelgood som den här gör livet lite mjukare och gladare! 

Visst brottas Ella med problem också, som jämnåriga Zoe som försöker göra livet surt för Ella. Fast allt ordnar sig varje gång för Ella och det är underbart skönt att läsa. 


Min mamma är en fe handlar om Ella, som har en hemlighet. Hennes mamma är en fe och kan trolla. Fast ofta går mammas trollerier på tok.


Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Min mamma är en fe
Originaltitel: Mummy Fairy and Me
Författare: Sophie Kinsella
Serie: Magiska familjen #1
Antal sidor: 155
Förlag: B|Wahlströms
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789132201738
Finns t ex hos: AdlibrisBokus, cdon

Inga kommentarer: