torsdag 3 januari 2019

Vänner: I’ll be there for you


Det var fint att läsa Vänner: I’ll be there for you. Det är en bok om serien som betytt så mycket för så många i världen. För mig var det serien som sammamsvetsade oss som bodde i min korridor. Det var ju ingen söndag utan korridorsfika och mys. Det händer att jag fortfarande använder uttryck från vänner-serien. Därför var det kul, mysigt och intressant att läsa boken och visst blev jag nostalgisk.

Om man är ett Vänner-fan så kommer man tycka om boken. Om du av någon anledning inte sett serien, så kommer den här boken att få dig att göra det. Det är en varm beskrivning av serien och hur den kom till. Man får veta en mängd bakom scenerna. Författaren vågar också ta itu också med kritik som funnits bakom serien. Hon lyfter också vad det är som gjort att serien blev så populär då och varför den blivit populär igen.  Summa  sumarion. Boken får mig att vilja se serien igen.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vänner: I’ll be there for you
Originaltitel: I’ll be there for you
Författare: Kelsey Miller
Antal sidor: 281
Förlag: HarperCollins Nordic
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789150933208
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: