lördag 6 oktober 2018

Jag hatar kaniner, blommor och barn av Per Nilsson och Lisen Adbåge

Det är kul att  Jag hatar kaniner, blommor och barn är skriven utifrån en hunds perspektiv. Jag kan tänka mig att den blir extra kul att läsa om man har en hund i familjen och kan prata om ifall barnet tror hunden tänker så här.

Berättarjaget, hunden, möter en mängd saker som han hatar på promenaden, som barn och fjärilar men även saker som han älskar, som korvbitar. Och när han kommer hem så är Barnet Tage där, som hunden älskar  - trots att han är ett barn. När Tage sover vaktar hunden honom mot de saker som hunden hatar.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag hatar kaniner, blommor och barn
Författare: Per Nilsson
Illustratör: Lisen Adbåge
Antal sidor: 32
Förlag: raben&sjögren
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789129706680
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: