måndag 29 oktober 2018

Iskalla skuggor: skräckhistorier för orädda

Det här är riktiga skräckhistorier. Inga mysiga rysare. Jag kommer ihåg en historia som jag läste i mellanstadiet och tyckte var otäck och dom ristade sig fast i mig. Flera i den här boken är på samma sätt. Jag uppmanar mina elever att läsa Iskalla skuggor: skräckhistorier för orädda på egen risk.


Det är både korta ensides-historier och lite längre historier på flera sidor. Det handlar om allt möjligt som  galna vloggare, mumier som försvinner och en kille som ser siffror varje dag som räknar ner till hans dödsdag. 

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-
Titel: Iskalla skuggor: skräckhistorier för orädda
Författare: Åsa Anderberg Strollo, Andreas Palmaer
Antal sidor: 157
Förlag: Alfabeta
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789150119916
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: