måndag 6 augusti 2018

I fel sällskap av Viveca Sten


Det är fantastiskt hur Viveca Sten levererar igen och igen och igen! I fel sällskap är en stark, välskriven historia som bara inte går att lägga ifrån sig. Jag älskar att Viveca Sten gör det så lätt att komma in i historien, utan att för den skull skriva en enkel berättelse. Skickligt! Jag tycker det gör ont att läsa historier om kvinnomisshandel, speciellt när de - som denna - är trovärdigt skildrade, på ett sätt som gör att man förstår kvinnan. Det är så sorgligt när kärlek vänds till något så fel.

Handling: När Mina gifte sig med Andreis svävade hon på små moln. Hur kunde det bli så här?  Att han slår henne är ju inte hans rätta jag. Motvilligt flyr Mins från Andreis med sin baby, sedan Andreis nästan slagit ihjäl henne. Andreis är ledare för en narkotikaliga och anklagas för ekobrott, som ett sätt att komma åt honom. Nora Linde vill att Mina ska vittna mot Andreis, men ska Mina kunna göra det?








Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I fel sällskap
Författare: Viveca Sten
Serie: Morden i Sandhamn #9
Antal sidor: 523
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789137141916
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: