tisdag 10 juli 2018

Inuti huvudet är jag kul


Det är svårt att vara tonåring även enligt de bästa förutsättningar. Liv har mer än så att kämpa med. Hon tycker det är jättejobbigt att prata med människor och stå i centrum. Hon börjar i en ny skola, eftersom pappan bestämt att de ska flytta från Stockholm till ett hus mitt ute i ingenstans. Det kunde ha varit en nystart, men det är lika svårt som vanligt för Liv. Så möter hon en tjej i bussen som hon döper till Candycrush. Sedan blir hon hoptvingad till grupparbete med Dostojevskij. Kommer det förändra saker och ting?

Inuti huvudet är jag kul är en fin skildring av att inte vara som normen och kämpa för att ändras. Jag önskar att många läser den.



Passar från ca 12 år.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: 
Inuti huvudet är jag kul
Författare: Lisa Bjärbo
Antal sidor: 268
Förlag: Rabén & Sjögren 
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789129707014
Finns t ex hos: AdlibrisBokus, cdon

Inga kommentarer: