måndag 4 juni 2018

Konstiga djur av Jeanna Eklund


Jag älskar den här boken! Konstiga djur är ju hur spännande som helst att läsa. Några djur har man hört talas om, men många visste jag inget om. Boken innehåller 30 djur. Den hade gärna fått innehålla många, många fler djur. Konstiga djur är anpassad så att barn i lågstadieåldern kan läsa den, men den passar verkligen alla åldrar. Det är vackra foton kombinerat med intressanta fakta. 



Efter att ha läst Konstiga djur konstaterar jag att djurvärlden verkligen ÄR fascinerande. Jag ska plocka ur denna till min och elevernas Grej of the Day. Kanske någon av mina elever vill göra en egen presentation för klassen om något av dessa djur.  Vilken inspirationskälla!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Konstiga djur
Författare: Jeanna Eklund
Antal sidor: 128
Förlag: Max Ström
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789171264473
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: