lördag 31 mars 2018

München av Robert Harris

Av någon anledning får jag The Crown-vibbar. Det kommer redan när jag läser talet som Chamberlain håller i början av boken, kanske är det just det som gör det.

München är en mycket intressant bok. Den får mig intresserad av andra världskriget. Den är riktigt spännande, fast jag tycker att jag har koll på det stora dragen i andra världskrigs-historien. Jag rekommenderar boken å det varmaste. Faktum är att jag lagt den i min pojkväns att läsa-lista och det är inte många böcker som hamnar där. 

Hitler vill starta ett krig genom att invadera Tjeckoslovakien. Chamberlain vill undvika det. Den tyska diplomaten Paul Hartman sitter på laddade uppgifter som han vill dela till Chamberlain. Han har gått skolan med Hugh Legat som är en av Chamberlains sekreterare. Kan han använda den kontakten?

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: München 
Originaltitel: München
Författare: Robert Harris
Förlag: Bookmark förlag 
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789188545527
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: