lördag 3 mars 2018

Artemis av Andy Weir

Andy Weir har denna gång skrivit om månstaden Artemis och det är beskrivningen av månstaden och hur det är att leva där som jag gillar mest. Han skildrar den så väl att det känns som att den finns och att det är så man skulle bygga en månstad. Det är fascinerande med detaljerna och den uppenbara kunskapen som Andy Weir har i ämnet.

Huvudpersonen Jazz är underhållande. Dock blir jag lite förvirrad om vilken ålder hon egentligen har. Jag gillar inte allt med hur Andy Weir porträtterar henne, men jag gillar trots allt henne. Jag är svag för en underdog.

Jazz bor i Månstaden Artemis. Hon lever i bottenskiktet, men drömmer om att komma upp sig. Därför tackar hon ja till ett erbjudande som kommer ge henne massor av pengar. Tyvärr är det mycket mer komplicerat än vad hon trott och mycket mer riskfyllt samt naturligtvis olagligt.





Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Artemis
Originaltitel: Artemis
Författare: Andy Weir
Antal sidor: 343
Förlag: Bookmark förlag
Utgivningsår: 2018
ISBN: 9780091956943
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: