tisdag 27 februari 2018

Mera veckans vego: grön middag på bara 30 minuter


Jag tycker om att lägga in några vegetariska recept i veckan.  Mera veckans vego har hjälpt mig, eftersom den innehåller många goda och lättlagade recept. Eftersom jag är mamma till barn som har aktiviteter på tidig kväll, så är det viktigt att det både är gott och snabblagat. Annars får jag inte till det! Min yngsta är dessutom väldigt beroende av att få mat i rätt tidpunkt för annars blir hon på dåligt humör och kan till och med få ont i magen.

Då är även de sex färdigpanerad veckorna med kompletta inköpslistor till stor hjälp. Samt de recept på middagar med bara 5 ingredienser. Så skönt med en kokbok där någon har tänkt till på att man ska få det att fungera i vardagen!

Även om boken har titeltillägget grön middag på bara 30 minuter, så är det inte bara recept på middagar utan även frukostar, luncher, efterrätter, smörgåsar och snacks.

Rekommenderar varmt Mera veckans vego till alla er som har en vardag precis som min och vill äta goda vegetariska måltider.



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mera veckans vego: grön middag på bara 39 minuter
Författare: Sara Begner
Antal sidor: 189
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789113075143
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: