torsdag 4 januari 2018

Smarriga mjölkchoklad-kolakakor

Det hör receptet kom till av misstag. Skulle egentligen göra en annan sorts kakor, men så gjorde jag lite fel och så kom detta recept till. Jösses vad glad jag är att det blev fel för det här är dödligt gott! De är liksom knäckiga.

Här kommer receptet:

Smarriga mjölkchoklad-kolakakor



Ingredienser:
100 g smör
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
ca 50 g Marabou mjölkchoklad

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Knåda ihop alla ingredienserna.
3. Gör två långa längder av degen.
4. Dela Marabou mjölkchoklad i bitar. Jag delade varje ruta på mitten, så det blev långsmala bitar.
5. Gör en lång grop längs med mitten på längderna och tryck ner bitarna efter varandra i mitten.
6. Grädda mitt i ugnen i ca 15 min.


Inga kommentarer: