måndag 1 januari 2018

Ingen lever i samma familj av Claes de Faire

Ingen lever i samma familj är ingen mysläsning. Det är en läsning om en familj i förfall. Om en familj som inte lyckas ta vara på varandra. Om två vuxna som inte kan sätta sig in i den andras situation och därför hamnar på den väg som leder till olycka.

Det värsta är att det kan verka orealistiskt, men tyvärr finns det sådana här relationer. Fast det finns däremot andra element i berättelsen som kan vara lite orealistiska.

Dessutom blir jag rätt irriterad på de båda huvudpersonerna. Vill skaka om dom och fråga hur de tänker. Men till sist och syvende blir det en känslosam läsning för mig och den gör att jag tänker: Jag ska banne mig förvalta min relation.


Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Ingen lever i samma familj
Författare: Claes de Faire
Antal sidor: 175
Förlag: Wahlström & Widstrand
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789146233879
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: