torsdag 11 januari 2018

Fly fältet av Jeff Kinney

Gregs mamma och pappa bestämmer sig för att åka med familjen till Isla de Corales, istället för att fira jul hemma som vanligt. Det blir inte den semesterresa de längtat efter.

Jag tycker den här humorn i den här serien är så härlig. Lika roligt nu som i första boken. Jag skrattar gott åt vad familjen är med om redan innan de lyft från flygplatsen. Det är verkligen igenkänning på hög nivå.

Jag hann inte ens presentera boken i klassrummet förrän en elev ryckte åt sig den. Det säger något om hur populär serien är. Och det är hur lång kö som helst på boken. Det var bara tur att eleverna inte blev osams. Grejen är den att min mest läsovilliga elev ville läsa boken efter den som tog boken direkt. Det är fantastiskt och det är precis vad jag märkt att de här böckerna gör, förvandlar läsovilliga till läsvilliga. Så för min del får gärna serien fortsätta i evinnerlighet.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fly fältet
Originaltitel: The Getaway
Författare: Jeff Kinney
Serie: Dagbok för alla mina fans #12
Antal sidor: 224
Förlag: BonnierCarlsen
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789163896552
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon


Inga kommentarer: