onsdag 31 januari 2018

Alla gånger jag inte dog

I början tror jag att det är en kärleksroman. Catherine och Matt har övergått från vänskap till att ha heta möten över nätet. Nu ska de äntligen träffas i Bryssel. Men när de möts så vill det sig inte riktigt. Det fungerar helt enkelt inte i verkligheten för dom.

Berättelsen tar alltså andra vändningar och handlar bland annat om Catherines liv och de saker hon varit med om, men även en tredje person som är intrasslad i IS.

Det gör inget att jag misstog mig, för den här romanen satte djupare avtryck i mig än förväntat. Alla gånger jag inte dog är alltså inte en mysig och gullig historia, utan en som ruskar om lite. En historia som skaver lite och som ger mycket att tänka på.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Alla gånger jag inte dog
Originaltitel: Tout le fois ou je ne suis pas morte
Författare: Geneviève Lefebvre
Antal sidor: 314
Förlag: Sekwa Förlag
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789187648908
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: