fredag 29 december 2017

Sorgsna hjärtans trädgård

Sorgsna hjärtans trädgård kvalar in på listan de bästa böcker jag läst i år. Jag läste den i maj och fortfarande blir jag alldeles varm av att tänka på den. Det blir ett stort hjärtligt åhhh i mig.

Jag tror definitivt att den bidrog till mitt husköp i slutet av juli, eftersom den återuppväckte min längtan efter trädgård igen. Dessa underbara trädgårdstips som dyker upp lite här och där i boken är oemotståndliga. Humoristiska och annorlunda!

Sorgsna hjärtans trädgård har också sorgliga stråk i sig som gjorde att tårarna trillade, för att i nästa ögonblick få mig att skratta hejdlöst. Jag tänker då och då på hur otroligt fin den är i sin skildring av Lilians sorg.

Så hur skulle man inte kunna älska en feelgoodroman som denna? Svaret är enkelt. Det går inte! Man bara älskar!


Handlingen i korthet: Lilian är mamma till två små döttrar och änka sedan fyra år. Hon gör illustrationer och får ett nytt uppdrag som innebär att hon måste gå en trädgårdskurs. Där möter hon nya härliga människor. Kan de hjälpa henne att gå vidare i sin sorg?

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Sorgsna hjärtans trädgård
Originaltitel: The garden of small beginnings
Författare: Abbi Waxman
Antal sidor: 302
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789188261298
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: