tisdag 19 december 2017

Juldagar: 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagarr

Jag är helt betagen av denna fina bok med julnoveller. Jag läser en berättelse i taget och försöker få boken att räcka så länge som möjligt.

Snömamman, om en snögumma som kommer till liv och förgyller ett litet barns liv, är en av mina favoritberättelser i boken. Den gör mig både glad och melankolisk.

Men storheten ligger i blandningen av berättelser. Det är magiska berättelser, skräckberättelser och så recept berättade med anekdoter.

Juldagar: 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagar lyckas fånga och kapsla in den där magiska julkänslan så bra att jag aldrig vill att den ska ta slut.


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Juldagar: 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagar
Originaltitel: Christmas days: 12 stories and 12 feasts for 12 days
Författare: Jeanette Winterson
Antal sidor: 323
Förlag: Wahlström & Widstrand
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789146233831
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon





Inga kommentarer: