måndag 9 oktober 2017

Ambassadör för Augustpriset

I all flytthets (och gudarna ska veta att det varit den värsta flytthets jag varit med om någonsin) har jag glömt att berätta att jag är ambassadör för Augustpriset även i år.

Det är otroligt hedrande och jag är stolt över att de valt mig. Jag tycker att Augustpriset är ett betydelsefullt och fint pris på grund av hur otroligt viktigt litteratur är. Mer än många förstår. Vi får ju så många positiva effekter av att folk läser. Därför är det mitt viktigaste uppdrag både som bokbloggare och som lärare att inspirera till läsning. Jag hoppas att jag kan inspirera er till att läsa de nominerade böckerna till Augustpriset.

Jag kommer i år att främst berätta om fackböckerna, men det ska väl mycket till om jag inte läser fler böcker än så.



#augustpriset

Inga kommentarer: