fredag 29 september 2017

Vi ses i Disneyland av Erika Scott

I flygande fläng var boken utläst. Vi ses i Disneyland är lättläst med korta kapitel. Samtidigt så gör den att jag börjar fundera på hur jag skulle ha reagerar och gjort i Emmas situation.

Jag hade gärna läst mer om Anders och Emma och jag tycker Marian och Preben kunde ha uteslutits. För det är just Anders och Emmas relation och hennes tankar som jag tycker är behållningen i boken och det som gör att jag fastnar.


Emma har har ont och går till gynekologen. Vad hon inte är beredd på är att det kan vara cancer. Men hon väljer att inte berätta något hemma utan fortsätter som vanligt. Den enda hon berättar för är sitt ex Preben. Samtidigt sviker hennes man Anders henne.

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vi ses i Disneyland
Författare: Erika Scott
Antal sidor: 248
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789113078953
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: