tisdag 18 juli 2017

Vända världen rätt av Jennifer Niven

Jack är ansiktsblind. Han kommer inte ens ihåg sin familjs ansikten. Libby var en gång en sån tjock tonåring att de var tvungna att ha sönder huset för att få ut henne. Nu har hon gått ner lite i vikt. Fortfarande räknas hon som tjock, men nu kan hon gå i skolan igen. På Libbys första skoldag möts de två igen. Men inte på allra bästa sätt.

När jag läste Vända världen rätt var jag i en slags lässvacka. Jag hade svårt att hitta läsro, men det fick jag med den här boken. Den lyckades både hålla kvar min uppmärksamhet och få mig att längta efter att läsa den.

Jag gillar hur författaren skildrar Libby och hennes problem. Det känns realistiskt och det blir aldrig för mycket.





Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vända världen rätt
Författare: Jennifer Niven
Antal sidor: 455
Förlag: Gilla böcker
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789188279323
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: