lördag 27 maj 2017

Min bästa väns fru av Peo Bengtsson

Min bästa väns fru är en sån där intressant skildring av relationer, som gör att man bara vill ligga i soffan med en godispåse och grotta ner sig i den. Språket flyter så lätt och ledigt att det är bara att läsa och ta emot. Så skönt!

Och kolla in omslaget. Så läckert! Jag kan inte se mig mätt på det!

Svante och Henning är nära vänner. Men Svante dras till Hennings fru Karen, trots det. Svante och Karen har till och med haft sex en gång, men lovat varandra att aldrig mer göra om det. Så vill plötsligt Henning att Svante ska bli spermadonator eftersom Henning och Karen inte kan få barn. De åker alla fyra, Svante, Svantes flickvän Cecilia, Henning och Karen, på den årliga sommarsemestern till torpet. Hur ska Svante göra?


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Min bästa väns fru
Författare: Peo Bengtsson
Antal sidor: 217
Förlag: Lavender Lit
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789187879241
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: