söndag 19 mars 2017

Från gift till änka på 17 timmar:sms till himlen

Från gift till änka på 17 timmar handlar om hu Lisbeth Olofsson förlorar sin man i cancer och hur det är efteråt. Jag tänker när jag läser på min mamma, som genomgått detta när pappa dog och jag tänker att jag aldrig vill behöva gå igenom det. Som författaren skriver så överlever man, men jag hoppas innerligt att jag inte behöver gå igenom det.

Lisbeth Olofsson skriver fint om sorg. Det blir inte för tungt, men är ändå gripande och starkt. Hon tar läsaren med i sin värld.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Från gift till änka på 17 timmar: sms till himlen
Författare: Lisbet Olofsson
Antal sidor: 142
Förlag: Vulkan
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789188559180
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: