tisdag 24 januari 2017

Flickoffret

Flickoffret är första boken i en serie som jag fastnat i. Dels gillar jag att den utspelar sig i Edinburgh. Jag älskar att läsa miljöbeskrivningarna.

Dels så gillar jag kriminalkommissarien som Flickoffret handlar om. Han är så beslutsam att lösa fallet och det är trevligt att läsa om honom. Det börjar med att han inte kan släppa en gammalt fall men så dyker nya fall upp som verkar ha en koppling till det gamla.

Lite jobbigt var det dock ibland med alla hemska detaljer kring morden, men inte så mycket att hämmade min lust att fortsätta läsa.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Flickoffret
Originaltitel: Natural Causes
Författare: James Oswald
Serie:Kommisarie McLean 1
Antal sidor: 397
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789174994766
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon



Inga kommentarer: