söndag 25 december 2016

Ibland mår jag inte så bra av Therése Lindgren

Jag måste säga att jag hade ingen koll på vem Therese är. Jag ser inte på Youtube-kanaler. Men jag tycker det är stort av henne att våga berätta om sitt mående. Det är en svår sak att berätta.

Jag är glad att det finns modiga personer som henne, för att må dåligt är inte något ovanligt eller något fel. Man är inte konstig som person eller dålig person. Men jag vet att det fortfarande lever kvar att en som mår dåligt inte är lika mycket värd och det tänket måste vi jobba bort. Vem skulle säga att en som brutit benet är konstig eller mindre värd?!?

Så heja Therése som är öppen med sitt mående och på så sätt fin förebild för många ungdomar. Tänk så många som mår dåligt och som inte behöver känna sig ensamma och misslyckade.

Det är bra att det i boken finns fakta om vilka kännetecken det finns på olika psykiska besvär och vad man kan göra. Det gör att boken får ett ännu större värde.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Ibland mår jag inte så bra
Författare: Therése Lindgren
Antal sidor: 169
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789137149011
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Karin sa...

Vill gärna läsa den här. Men är riktigt rädd för att liksom språket är dåligt.