onsdag 23 november 2016

Karriär i ondska av Robert Galbraith

När jag läser Karriär i ondska händer det underbara att jag märker hur boken bara växer och växer. Hur jag blir allt mer förtjust i den. Hur författaren spinner en väv av härligt historieberättande, som gör att jag fastnar.

Jag föll dessutom verkligen för huvudpersonerna. Jag gillar Strike och Robin, som båda är trasiga på grund av saker de varit med om. Jag gillar att man kommer dom så nära dels på grund av att man får följa med i deras tankar och dels att man får veta deras bakgrund.

Mer av detta tack!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Karriär i ondska
Originaltitel: Career of evil
Författare: Robert Galbraith
Serie: Comoran Strike 3
Antal sidor: 539
Förlag: Wahlström&Widstrand
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789146232438
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


1 kommentar:

Joelinda sa...

Längtar tills den kommer på pocket! Har verkligen gillat de två första delarna.