måndag 8 augusti 2016

Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson

Herregud så bra Spåren vi lämnar efter oss var! Har varit klistrad vid denna bok alla tillfällen jag kunnat läsa!

Jag gillar sammansättningen av personligheterna i gruppen som boken handlar om. Aminah är favoriten, men jag gillar även de övriga. Huvudpersonerna känns både verkliga och sympatiska. Man fäster sig vid var och en på grund av olika orsaker.

Historien i Spåren vi lämnar efter oss känns trovärdig. Den gav mig många funderingar och tankar. Vad lämnar man efter sig för spår på nätet och i övrigt?

Jag väntar med spänning på bästa bok! Skynda, skynda att skriva Pernilla Ericson!


Kvinnor blir våldtagna längs Gröna linjen. Tre personer blir inkallade av Edith, en pensionerad fd professor vid Rikspolisstyrelsen och Säpo. Edith vill betala de tre personerna för att försöka hitta de skyldiga, de Sk Gröna linjen-männen.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Spåren vi lämnar efter oss
Författare: Pernilla Ericson
Antal sidor: 348
Förlag: HarperCollins Nordic
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789150919240
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: