lördag 5 mars 2016

I väntan på Bojangles av Olivier Bourdeaut

I väntan på Bojangles är en helt förtjusande bok. Den trollbinder mig och jag sveps in i en familj som verkligen inte är vanlig, men som jag bara älskar.

Även om vissa saker som de gör får mig att bli nipprig (som att lägga all post i en hög utan att öppna den) så är det något befriande med deras sätt att vara. Visst blir det lite sorgligt, men berättelsen mig en härlig känsla hursomhelst.

Jag kan förresten rekommendera att lyssna på låten Mr Bojangles. Jag rekommenderar dock Robbie Williams version. Det är min favorit. (https://open.spotify.com/user/evabostrom/playlist/7ho0A2VsCFQlMWEOAk2aDc)



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I väntan på Bojangles
Författare: Olivier Bourdeaut
Antal sidor: 150
Förlag: Sekwa
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789187648632
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: