söndag 7 februari 2016

Jag vet allt det här: en internmedicinsk roman av Annika Paldanius

Först var det svårt att komma in i de medicinska beskrivningar av hur Hanna upplever omvärlden. Men sedan när jag vant sig så gillade jag hur omvärlden ses och beskrivs genom medicinska ögon. Det ger historien om de läkarstuderande tjejerna en speciell krydda. Att läsa Jag vet allt det här blir en speciell läsupplevelse.

Jag vet allt det här är också en intressant bok om depression och att hitta sin plats.


Jag vet allt det här handlar om den tjugoettåriga läkarstudenten Hanna som i jagform berättar om sitt och sina studentkamraters liv.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag vet allt det här: en internmedicinsk roman
Författare: Annika Paldanius
Antal sidor: 375
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789137146546
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


1 kommentar:

Ylva sa...

Den tänker vi kanske passar för vård- och omsorgsprogrammet när de vill ha romaner som passar till utbildningen. Jag ska läsa den och se vad jag tycker.