onsdag 4 november 2015

Röta av Siri Pettersen

Röta orsakar att jag får alldeles för lite sömn. Jag vill ju bara fortsätta läsa när jag egentligen borde sova.

Jag älskar hur den utspelar sig både i vår värld och en annan värld och att de båda hänger ihop. Dessutom är det så läckert hur det handlar om hur de från den andra världen försöker förstå den här världen. Det är helt klart en fascinerande berättelse.

Röta är en fortsättning på Odinsbarn.

Jag är med i en bloggstafett och Västmanländskan skrev igår och Hellre barfota än boklös skriver om den imorgon.



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Röta
Författare: Siri Pettersen
Antal sidor: 524
Förlag: B|Wahlströms
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789132166198
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Den orsakade sömnproblem för mig med ;)

Lena sa...

Jag måste bara läsa dessa böcker. Har bara hört fina ord om dem.