fredag 10 april 2015

Dränkt av Frida Andersson Johansson

Jag gillar verkligen kombinationen av vardag och Nordisk mytologi, som jag varit fascinerad av sedan liten. Jag minns berättelserna om Skogsrået och Näcken, som kittlade min fantasi så härligt. Därför älskar jag inslagen av nordisk mytologi och gillar också hur Frida Andersson Johansson har gjort det modernt. Jag gillade också att det i Dränkt finns än annan spänning än den mystiska. Att man är spänd på om Unn ska få det uppdrag hon suktar efter.

Jag tycker att Frida Andersson Johansson gjort det riktigt bra. Jag skulle nog inte kalla det skräck, men å andra sidan har jag haft svårt att bestämma vad skräck är. Vad jag vet är att jag gillade Dränkt och att jag gärna läser mer av författaren.



Dränkt handlar om Unn, som arbetar på en . Hon lever ett singelliv och umgås mycket med sin bästa vän Jessika. Unns mamma är på ett demenshem och Unn vill inte besöka henne så ofta på grund av det som hänt i barndomen. Unn får upp ögonen för sin granne som hon dras till. Mystiska saker händer och Unn är orolig att hon håller på att bli som sin mamma.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Dränkt
Författare: Frida Andersson Johansson
Antal sidor: 315
Förlag: Stimpla Publishing
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789198169447
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon



Inga kommentarer: