onsdag 14 januari 2015

Grej of the day

Jag har varit på föreläsningens idag om en sak som kallas Grej of the Day. Det handlar om att göra micro-lektioner om händelser, personer, platser och annat. Jag har börjat jobba så, redan innan föreläsningen eftersom är jag läst om det och blivit inspirerad av Micke. Men jag kan säga att efter föreläsningen så är jag ännu mer peppad att jobba med Grej of the Day.


Micael Hermansson som arbetar på det här sättet är en väldigt duktig pedagog. Det är verkligen en person som jag förstår varför han fick bli försteförare. Det hade varit helt fel om han inte fick bli det.

Grej of the day handlar om framför allt om att väcka elevernas lust till kunskap och att få med alla på kunskapståget. Imorgon ska mina elever få en till Grej of the day-upplevelse. Hade tänkt vänta till på måndag, men nu känns det alldeles för länge. Om man får eleverna att tycka att kunskap är coolt, så oj vad man har vunnit mark för dom i det långa loppet!

Det finns så mycket mer att säga om Grej of the Day, men det får bli en annan gång. Måste ju lägga mig nu så jag är pigg för morgondagens Grej of the Day berättande!


Inga kommentarer: